El salt (o Matances)

Ell diu “no he besat mai ningú.

I ara els odio a tots”.

Ja branda el llarg penis negre,

ja carrega la matança de lliris

–tot és blanc i tot salta,

el mar metàl·lic l’empenta–;

escapçarà paraules naufragades.

Escolto. Escolto i en el crit

de cadascun dels morts, la meva veu.

Però en el silenci d’ell, també.

I en la llum que li fulgura a l’ull,

en el somriure tort

i en l’èxtasi del dit,

en el plaer frenètic del moviment extrem,

revers exacte de la meva immobilitat: l’altra banda

del mitjó, la mateixa substància girada.

 

Dos insectes aletejaven massa a prop del foc,

el crepitar els eixordava. El crepitar i la bellesa.

I la flama i la tarda i la cremor, i l’extinció inexorable

d’allò que passa sense ser dit, sense ser penetrat. I tot i tot.

I així aturar-se absolutament.

I així córrer perpètuament.

Jo t’entenc.

Jo t’entenc, nen de l’arma:

unes mateixes ales, igual la remor que dol,

la tremolor, el vertigen, el fred, el vol;

diferents vents.

Jo t’entenc. També a mi em van assassinar.

També jo vaig matar. També jo reia

plorant fel i sang pel penis negre.

I el “no puc, no puc, em fa mal aquest respirar”,

l’automàtica condemna, el mecanisme maleït d’estelles.

També jo cridava “vull aturar-ho tot, que tot pari ja!”.

I a la llibreta un i altre cop: ‘Vull tornar a la casa vermella.

Vull tornar a la casa vermella. Vull tornar a la casa…’.

 

Dos insectes. Dos

insectes.

I corríem.

I brunzíem i plovíem i llepàvem i

cremàvem i estimàvem… Fugíem!

Resplendint, dolent, intentant

la paraula aquella,

la mà potser. O l’alè d’un altre respirar

en alguna de les altres boques. O ja el gel,

ja l’aturar-se

perfectament.

 

De les dues bandes de la quietud en férem així

aquest mateix únic precipici

–el retorn a la cova calenta, l’absolut del plaer

que pulsa immòbil.

Tu i jo: dos moments diferents

del mateix salt.

 

 

 

Anuncis

Deixa un comentari

